George Carlin

Tegnap este rábukkantam egy videóra. George Carlin egy ateista humorista adja elő benne, hogy szerinte miért nagy átverés az egész vallás dolog. Nem tudom megmagyarázni miért, de végignéztem a videót (pedig voltak pillanatok mikor nehezen bírtam). Elszomorított. Arra gondoltam, hogy hány és hány hasonló gondolkodású ember él még a földön, s nekem fogalmam sincs arról, hogy mit mondhatnék nekik, ha szembetalálkoznánk a nagyvilágban. Vajon van kiút ebből a mély Istentagadásból? Hogyan? - tudni akarom, hogy segíthessek...
Majd a videó végén, mikor azt mondja "ha Isten létezik, sújtsa halállal a közönséget... sújtson halállal engem", majd azon nevet, hogy semmi sem történik, még jobban elszomorodtam. Felmerült bennem a kérdés, hogy miért nem haltak meg? Mármint, biztos sokan hittek volna egy ilyen után. -gondoltam. Aztán eszembe jutott, hogy a kegyelem idejét éljük. A mérhetetlen kegyelem idejét, az igazságos, de kegyelmes Isten nem sújt le, még nem. (Meddig nem?) Ő nem kell bizonyítson, Jézus sem bizonyított a kereszten a csúfolódóknak.... vagyis de, csak másképp. És Ábrahám is megmondta a gazdag embernek, "Ha Mózesre és a prófétákra nem hallgatnak, az sem győzi meg őket, ha valaki feltámad a halottak közül." Ennek a világnak nem lenne az sem elég, ha egy egész közönség rogyna össze holtan. Hát nem elkeserítő? 
Csodálom Istent és csak hálás vagyok azért, hogy én az övé lehetek, majd körülnézek és összeszorul a szívem, emberhalász akarok lenni. Istenem, segíts ebben! George Carlin azóta meghalt, de még sok ember rohan a kárhozat felé,... - menteni, menteni, menteni! :(
George Carlin egy mondata viszont megfogott: "Couldn't you just skip the praying part and go right His Will?". Ő épp azt figurázta ki, hogy az emberek mennyi mindent kérnek Istentől, aztán ha nem kapják meg, azt mondják "hát ez az Isten akarata", s mennek tovább, s erre reagálta a fentieket. De most komolyan, mennyire igaz ez? S most a kérésekre gondolok, hányszor jövök már én is kérni Istentől ezt meg azt, s közben csak annyit kéne, hogy "legyen meg a Te akaratod". Adjak hálát neki, dicsérjem, imádjam, könyörögjek másokért, szabadulásért és ébredésért, de ne kérjek pénzt, jó életet, ruhát, cipőt, jó jegyet, lakást, autót s miegyebet. Csak az Ő akaratát, hittel. Nem olyan könnyű ez, de így van igazán értelme, nem? 

Kicsit keszekuszán, talán mások számára érthetetlenül, de ezt gondolom. Most ez van bennem: Istenért, Istennek, Istennel élni.

Megjegyzések

Népszerű bejegyzések ezen a blogon

A második IGEN

Betlehemi csillag

Felház, ahogy én látom