péntek, február 20

dB - Konferencia 1.

Tegnap napom is programdús volt. Délelőtt - délután egyetem, ebéd, utána imaközösség az imaháznál, evangelizáció a főtéren, ifi, imaközösség, néhány szó a lányokkal, végül újra itthon, alvás. Igazából nem sok szabadidőm volt a héten, a lefekvések előtti egy/másfél órát használtam fel arra, hogy tegyem a semmit. Mivel nagyon élveztem a hetet, nem hiányzott túlságosan, hogy csak úgy legyek, meg hát a múlt héten "már" pihentem eleget. De mindezek ellenére, jól esett ma délelőtt fél órával tovább aludni, majd olvasgatni, és lazítani egészen délig. Sokat gondolok a közelgő lánykörre, készülök, még "csak" főként imában és gondolatban.
Kettőre mentem a lovardához a büfébe, ott volt ma a szolgálati területem. Az elején elég unalmas volt, mozgás helyett inkább a pangást fogtam ki (majd holnap), de beszélgettem a lányokkal, s ez kárpótolt. Az alkalom előtt (18 óra) már több volt a "vásárló" (becsület kassza van), de még akkor sem lett nagy a nyüzsgés.
Ma találkozhattam elég sok régi baráttal, és még több új ismerőssel. A nevekkel még mindig bajban vagyok. A névmemóriám mindig is rossz volt, így ma is előfordult, hogy valakinek már másodjára mutatkoztam be (ezt azért, hogy ő is mondja el a nevét újra).
Ez az első magyarországi konferencia, amin részt veszek. Érdekes. Ezt a jelzőt általában azokra a dolgokra használom, amit nem igazán tudok körülhatárolni sem negatív, sem pozitív értelemben, amelyekről még nincs határozott véleményem.
Az előadás viszont egyértelműen tetszett. Az előadót eddig (Szilágyi Zsolt, szabker.) még nem hallottam, de örülök, hogy most erre is sor került. A "dicsőítés" már kevésbé ragadott magával. Már eleve azzal nem tudok egyet érteni, hogy csak az éneklést nevezik dicsőítésnek. Az imádkozás, bizonyságtételek, prédikációk nem mind ugyanolyan dicsőítő tevékenységek, mint az éneklés? Ha meg igen, akkor miért pont ezt az egyet tüntetjük ki azzal, hogy folyton dicsőítés címszó alatt emlegessük? Másrészt nem igazán tudok azonosulni ezzel a nyugatról átvett zenei stílussal, énekfelépítéssel. Valószínűleg bennem van a hiba, mert az emberkéket elnézve, a nagy többség egész jól bekapcsolódott a "worship"-be, láthatólag élvezte az egészet. ... én nem tudok olyan "felszabadultan" ugrálni, felemelt kézzel zengeni, mint mások. Miért? Nem tudom.
Gondolkoztam, sokat, azon, hogy vajon Istennek milyen énekek, stílus tetszik a legjobban. Arra jutottam, hogy az, ami szívből jön az mindenképp kedves Őelőtte, ami pedig színből van, mind hiábavaló. Nos, hogy mi van szívből s mi csak színből, azt nem mi, nem én fogom eldönteni, hiszen "az ember azt nézi, ami a szeme előtt van, de az ÚR azt nézi, ami a szívben van.” (Sámuel 1. könyve 16:7).
Várom a holnapot, kíváncsi vagyok mi lesz az érdekesből, remélem nagyon jó.
---
Napközben rengeteg jól megfogalmazott, frappáns olyan mondat jut eszembe, amiről úgy gondolom, hogy majd este leírom ide, és majd utólag milyen jó lesz visszaolvasni a kreatív agyszüleményeim. Erre esténként, mikor leülök a gép elé csak nézek ki a fejemből, s azon morfondírozom, hogy az alapvető tényeken kívül mint, hogy felkeltem, ezt csináltam - azt csináltam, lefeküdtem, még mit tudnék írni? Talán akkor kellene lejegyeznem a gondolataimat...
Írtam már, hogy jelentkeztem a szeptemberben induló programtervező informatikus szakra is? S azt, hogy hétfőn lesz egy interjúm az AIESEC-nél? A közelgő lánykör témájáról, netán az egyetemen felvállalt közös jegyzetkészítésről? ... majd fogok...valamikor.
Most egyenlőre odáig jutottam, hogy rangsorolnom kell a teendőimet, s végre eldöntenem mi az, amit igazán szeretnék, vagy igazán én kell végezzek. Rájöttem, hogy a fölöslegesen felvett "terhektől" ideje megszabadulnom. A baj csak az, hogy nem tudom még mi a fölösleges, mind annyira tetszik és annyira érdekel, hogy nem tudok dönteni, de ez a napi 24 óra még engem is korlátok közé szorít. Meg bármennyire is szeretnék "mindent csinálni", semmiképp sem szeretném, ha Isten dolgaival nem tudnék teljes erőmmel, szívemmel és elmémmel foglalkozni, amiatt, hogy egyéb nem negatív/káros, de időt és energiát igénylő feladatok lefoglalnak.

Nincsenek megjegyzések: