hétfő, október 6

Eltévedtem

Ahhoz képest, hogy ma hétfő van szokatlanul sokáig aludtam, már ha a háromnegyed hetet lehet későnek nevezni. Szokatlanul, mert az utóbbi időben otthonról jöttem az egyetemre, hogy már nyolckor a szociológia előadást hallgathassam, ami azt jelentette, hogy itteni idő szerint ötkor (s előtte) keltem fel. Mégis beletelt egy kis időbe míg ma magamhoz tértem. Bibliát olvastam, reggeliztem (mostanában még ezt is szoktam :D), felöltöztem és elmentem az egyetemre. Olyan hideg volt a teremben, hogy lehetetlen lett volna visszaaludni, annak ellenére. hogy ma az előadó mai stílusa épp alkalmas volt az álomba ringatásra.
Tulajdonképpen senkit nem akarok megsérteni, de a szociológiának, nem sok értelmét látom. Szép, jó, érdekes tudni ezt-azt, "kutatás" meg minden ami kell, de ez tudomány?...hmm...talán megártott a négy év reál képzés :)).
A második órám közgazdaságtan volt. Itt található némi matematika, ha ez már annak nevezhető, de semmiképp sem ér fel az integrálszámítás szépségeihez, és olyannyira egyszerű, hogy egyáltalán nem értem miért kell annyit magyarázni, valamint, hogy valóban léteznek olyan emberek, akik ezt nem értik? Lehet, hogy túl kritikus vagyok még így az elején...
Ezeket leszámítva ma is szép napom volt az egyetemen. Beszélgettem az egyik csoporttársammal, igazából nem is csak az egyikkel, egy fiúval és egy lánnyal is. Ez a lány a legszimpatikusabb (eddig). Meg is beszéltük, hogy délután elmegyünk egy előadásra, ami a szíriai polgárháborúról szólt. Hogy mi áll a polgárháború hátterében? Milyen vallási különbségek vannak jelen az országban, és milyen nagyhatalmi érdekek játszanak szerepet? Facebook-on találkoztam az eseménnyel, és felkeltette az érdeklődésemet, mint kiderült az övét is.
Délbe hazajöttem ebédeltem, majd aludtam egyet. Nem tudom mitől voltam ennyire fáradt, de jót tett a pihenés. Majd annak "örömére", hogy ma nem olvastam szakirodalmat (pedig kellett volna...úgy tervezem hazaviszek néhány könyvet, és majd tanulok...édesapám úgyis azt mondogatja nekem, hogy megfogok bukni a vizsgán és "Olvassál!", tehát otthon lesz ösztönző erő), leültem és megnéztem egy filmet (Ház az Eaton Place-n). A második világháborús (előtti) időszakban játszódik a történet. Egy arisztokrata család és cselédsége közötti viszony, valamint a két réteg hétköznapjai, életét ábrázolja. Érdekes. Az utóbbi időben elég sok történetet, filmet olvastam és láttam erről az időszakról, indokolatlanul sokat. Megfogott, de nem tudom megmagyarázni miért, még nem.
Öt óra után elindultam az Agrárra, mert úgy tudtam ott lesz az előadás hatkor. Szép lassan mentem, nehogy túl hamar odaérjek, bár ez így utólag elég vicces.... szóval megérkeztem a főépületbe, ahol a portán némi komplikációk után közölték velem, hogy a TVK 4es teremet hol találom. Itt kezdődött a probléma.Úgy gondoltam megértettem, hogy ha a főépület és a kollégium közötti járdán, elmegyek a körforgalomig megtalálom a TVK-t, ahonnan már egyszerű lesz a terembe eljutni. DE mindez csak elméletben volt ennyire egyszerű, a gyakorlati rész már jóval nehezebbnek bizonyult, vagy csak én vagyok ennyire gyenge a gyakorlatba ültetéshez. Én szépen elindultam a járdán (az egyiken), most már szaporán szedtem a lábaim, mert éreztem, hogy el fogok késni. Mentem, mentem és csak mentem, úgy kb. öt perc elteltével és pár ember megkérdezésével (akiknek természetesen fogalmuk sem volt arról, hogy létezik Természetvédelmi Központ) kezdett gyanússá válni a dolog. Éreztem én, hogy nem jó felé haladok, de mivel meg voltam győződve arról, hogy jó tájékozódási képességekkel rendelkezem (annak ellenére, hogy Nagybányán térképpel a kezemben a rossz irányt választottam...bár célba értem akkor is, az már más kérdés, hogy egy másik célba), és nehezemre esett volna beismerni, hogy annyit nem voltam képes megcsinálni, hogy egy körforgalmat megtaláljak, valamint láttam, hogy már úgyis elkéstem, ezért hát rendíthetetlenül haladtam tovább előre.
Egy lakótelepre érkeztem, ahol gyönyörű házak, méregdrága autók, futó emberek és érdekesebbnél érdekesebb kutyák voltak. Sétáltam vagyis inkább kóvályogtam, keresve most már a kiutat, visszafordulni nem volt kedvem ezért úgy gondoltam addig megyek, míg valahol sikerül letérnem jobbra (arra volt a főút, onnan már tudtam az utat hazáig). Így utólag azt mondom, hogy legalább egy jót sétáltam, felfedeztem, hogy Debrecenbe még patak is van, és rájöttem, hogy ha egyszer majd itt kell élnem, mindenképp ilyen környéken szeretnék lakni, no nem a gazdagság miatt, hanem, mert ez sokkal természetesebb és szebb a környék, mint a lakótömbök körüliek. A végére már örültem is a sétának, amúgy is kellett nekem a mozgás, a "friss" levegő és az ilyen spontán elmélkedés.  Az előadásról lemaradtam, így a szíriai helyzetről csak olvastam, miután hazataláltam.
Végkövetkeztetés:  ideje jobban megismernem a várost, a környéket, az egyetemet, hogy legközelebb ne csak elméletben, hanem gyakorlatban is részt tudjak venni az előadásokon/rendezvényeken.
Holnap megyek haza, már nagyon várom

Nincsenek megjegyzések: