péntek, december 11

Egy kis karácsonyi hangulat

Ma délután egy jó ötletem támadt, amit meg is valósítottam. Készítettem egy powerpointos történetet. Most felraktam a blogra a történetet, amit én találtam ki.


Mi is a karácsony lényege?

Egy történetet szeretnék elmesélni egy gyermekről, aki szerette volna megtudni, hogy: mi is a karácsony? 

    Élt egyszer, nem is olyan régen egy gyermek, akinek már nem voltak szülei, sem testvérei. Soha nem tudta mi az a szeretet amiről annyit beszélnek az emberek. Nem tudta mi az, hogy karácsony, nem tudta milyen az, ha valakivel törődnek, de szerette volna megtudni. Amikor a hetedik karácsonya is elérkezett, eldöntötte, hogy megtudja mit szoktak ilyenkor az emberek csinálni. Így hát elindult a járdán egy vele egykorú gyermek felé. Amikor odaérkezett, egy kicsit szégyellősen, de megkérdezte: 
-Te tudod mi az a karácsony? 
-Miért kérdezel butaságokat, hisz mindenki tudja, hogy az egy ünnep, amikor ajándékot kapunk és fenyőfát díszítünk,amit Karácsonyfának nevezünk. 
-Tehát, egy ünnep, milyen csodálatos - gondolta. De mire felócsudott már nem volt ott az akivel beszélt. Így nem tudta megkérdezni, hogy mit ünnepelünk karácsonykor. Mivel már elment a kislány, ő megelégedett ennyivel és visszatért kis kunyhójába. Útközben letört egy fenyő ágat, majd amikor elérkezett a kunyhóhoz és kitűzte az ajtóra. Nagyon boldog volt, hogy már van neki is karácsonyága, még az sem keserítette el, hogy ajándéka nincs, neki már ez is sokat jelentett. Egy óra múlt el csak azóta, hogy a kislánnyal beszélgettek, de nem hagyta nyugodni az a gondolat, hogy mit ünneplünk karácsonykor. Megint elindult, hogy kérdésére választ kapjon. Most egy idős hölgyet kérdezett meg: 
-Tessék nekem megmondani, hogy mit ünneplünk karácsonykor. 
-Ó, te szegény, hát még ezt sem tudod. Hogy elfajult ez a világ. -kiáltott fel – Karácsonykor a szeretetet ünnepeljük és azt, hogy együtt van a család. Most mennem kell. Boldog karácsonyt gyermekem. 
-Egy ünnep ami a szeretetről és a családról szól. Akkor ezt az ünnepet én nem ünnepelhetem.- gondolta, és amíg ezen gondolkozott könnycseppek gördültek végig az arcán. Ekkor egy kezet érzett a vállán. Megfordult és egy kedves úriembert látott maga mögött. Aki ezt kérdezte: 
-Miért sírsz gyermek? 
-Azért, mert nekem nincs családom, és engem nem szeret senki, így nem ünnepelhetem a karácsonyt, pedig én annyira szerettem volna. 
-Ne sírj. Inkább gyere velem haza és addig én elmondok neked egy igaz történetet. A gyermek abba hagyta a sírást és érdeklődve figyelte vigasztalóját. 
-Nagyon figyelj,mert kezdem. Kétezer évvel ezelőtt egy József nevű ember és jegyese Mária Betlehembe érkeztek a nép számlálásra. Mivel a fogadókban már nem volt, hely egy istállóban szálltak meg. Máriának viszont azon az éjszakán gyermeke született, akinek a neve Jézus. Jézus Isten fia aki most is él és szeret mindenkit, TÉGED is szeret. Karácsonykor az Ő születésnapját ünnepeljük, nem az a karácsony lényege, hogy sok ajándékod, esetleg szép Karácsonyfád legyen, hanem, hogy Jézus a szívedben éljen, és Ő legyen a középpontban, nem pedig a család. Jézus maga a szeretet , így ha Ő a szívedben él nem lesz szükséged ajándékokra, Karácsonyfára és sok egyéb dologra ami nem tud igazán boldoggá tenni. Érted? 
-Igen, értem és szeretném, ha Jézus az enyém lehetne. 
-Akkor, mond el ezt az imát: Drága Úr Jézus, köszönöm, hogy szeretsz és, hogy most is élsz. Szeretném, ha beköltöznél az én szívembe, és veled ünnepelhetném a karácsonyt. Ámen

Ez a gyermek boldogan ünnepelte a karácsonyt az elkövetkező években, ellátogatott ahhoz az emberhez is aki Jézushoz vezette. Megtanult olvasni, a kedvenc könyve pedig a BIBLIA lett. 
Ez a kisgyermek megértette mi a karácsony lényege. Te megértetted?

10 megjegyzés:

Névtelen írta...

Nagyon szép és tanulságos. Örömet szereztél vele. Kívánom bárcsak sokan elolvasnák. További jó írogatást. Szeretettel
Etelka.

Katus írta...

Nagyon köszönöm.
A mi Urunk, Jézus Krisztus szeretete, áldása kísérje egész életedet! :-)

Mónika írta...

Áldjon meg az ÚrJézus!Köszönöm,felolvastam a kisfiamnak!

Névtelen írta...

Nagyon szép történet.Tanulságos,bárcsak mindenki el olvasná,így megértenék,hogy mit is ünneplünk karácsonykor.F.Mirjám

Névtelen írta...

Ez a történet igazolja, hogy Te már megértetted a karácsony lényegét!Örülök neked és hálás vagyok Érted Istennek!Szeretlek, kivánok áldott ünnepeket és jó vakációt Irénke néni Barótról

Péterné írta...

Valóban az a legfontosabb, hogy Jézus legyen a középpontban , mert ő maga a szeretet. Nagyon örülök én ia ennek a történetnek. Nagyon szeretlek és nagyon várlak a szünidőben puszi Mama

Névtelen írta...

Mindjárt elsírom magam. Nagyon szép és tanulságos történet. Bárcsak mindenki szívében ott élne Jézus! Bárcsak ne feledkezné(n)k meg Róla soha! Köszönöm Neked Drága Mirjám. Elolvasom Alpárnak is.Puszillak.
Tünde

Budai Evódia (mutter) írta...

jaj, de ügyes vagy! ez igen! a családi találkozóra is írj egyet ajándékba nekünk, jó?

Adina írta...

:) Nagyon jó a történet, kár, hogy nem küldted be Az Evangélium Hangja Rádió fogalmazás versenyére... :)
De legközelebb... Csak így tovább!!!
(Kiss Adina)

Adina írta...

És még valami, van itt egy mese. Tudod kikről szól? itt olvashatod: http://kissadinamese.blogspot.com/2009/07/az-eg-fele-szallo-pacsirtadal.html